MINNEN – en annorlunda ”Antikrunda”

Har ni tänkt på vilka storsamlare vi är av minnen? Frivilligt eller ofrivilligt, de finns där. Vi har dem runt omkring oss i form av saker, som står framme, i fotoalbumen, i ärr på kroppen efter operationer, i lådor på vinden och kartonger i källaren. Men de flesta minnena bär vi kanske inom oss. Våra lärdomar, våra misstag, de ljusa stunderna likaväl som de dystra.

Kan ni tänka er en ”Antikrunda” bland era minnen? Anne Lundberg, som varsamt lotsar oss in i minnenas värld och rullar upp vår kavalkad. Ögonen lyser på Lars-Yngve Johansson, när han ser alla juveler vi kan lägga fram. Claes Mosser leder oss in i vårt bildgalleri, hittar bra saker, dåliga saker och rena falsarier. Det kanske blir en utrensning av gamla missförstånd och missuppfattningar, som vi länge gått och burit på. En lättnad. Vem vet?

Nästa gång  jag skriver skall jag berätta om minnen, som jag kan dela med större delen av den svenska befolkningen. Hur jag kan veta det? Vänta och se.

Published in: on februari 1, 2009 at 1:34 e m  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://plusan.wordpress.com/2009/02/01/minnen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Hej! Jag har hittat din blogg och läst lite, det ser ju bra ut! Du har kommit långt. Ta gärna en snabb titt på min också: http://lee.blogg.se.
    Hälsa

    Kram Lee


Lämna en kommentar